Opieka nad ludźmi starszymi, chorymi i niepełnosprawnymi w domu jest jedną z podstawowych form działalności Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej.
Realizacją usług opiekuńczych zajmujemy się od 1976 roku..
Zadania zlecone w postaci usług opiekuńczych Polski Komitet Pomocy Społecznej wykonuje na podstawie porozumień zawartych z samorządami i państwowymi jednostkami pomocy społecznej, a także z innymi zleceniodawcami. Na realizację zadań zleconych otrzymujemy środki od zleceniodawcy.
W ramach świadczonych usług opiekuńczych przez opiekunki domowe Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej są realizowane : usługi gospodarcze, higieniczne, pielęgnacyjne i zapewnienie kontaktu z otoczeniem.
Dysponujemy dobrze przeszkoloną i przygotowaną kadrą, dbającą o wysoki poziom świadczonych usług . Dążymy do tego, by były to osoby kompetentne, uczciwe i troskliwe w stosunku do swoich podopiecznych. Opiekunki PKPS opierają swoje relacje z podopiecznymi na wzajemnym zrozumieniu i zaufaniu. Ich opiekuńcza rola opiera się na zaspokajaniu potrzeb podopiecznych w ramach dostępnych środków, świadczeniu usług wysokiej jakości, efektywnie ale jednocześnie kulturalnie, z poszanowaniem praw i godności ludzkiej.
Celem usług opiekuńczych świadczonych przez PKPS jest utrzymanie i polepszenie poziomu życia ludzi, których życzeniem jest pozostawać we własnym domu, a którzy z powodu choroby lub fizycznej niesprawności są niezdolni do wykonywania podstawowych funkcji życiowych.
W związku z przekazywanymi danymi osobowymi na rzecz Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej, informujemy:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Polski Komitet Pomocy Społecznej (dalej: „ADMINISTRATOR”), z siedzibą: ul Wiejska 18/20, 00-490 Warszawa. Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul Wiejska 18/20, 00-490 Warszawa lub drogą e-mailową pod adresem: ………………………………. .
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem mailowym: iodo@rt-net.pl.
- Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, b i c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), tj. w oparciu o zgodę osoby, której dane dotyczą oraz ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej.
- Przetwarzanie odbywa się w związku z korzystaniem z punktu usług opiekuńczych Administratora.
- Dane osobowe nie pochodzą od stron trzecich.
- Administrator nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Administrator będzie przekazywał dane osobowe innym podmiotom, tylko na podstawie przepisów prawa, w tym w szczególności do: ośrodków pomocy społecznej, sądom, policji, oraz innym podmiotom, o ile zaistnieje taka konieczność, na podstawie umów powierzenia.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa lub do momentu żądania zaprzestania przetwarzania danych osoby, której dane dotyczą.
- Osoba, której dane dotyczą ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz o prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
- Skargę nas działania Administratora można wnieść do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem do wykonania obowiązków Administratora. Ich nie podanie spowoduje brak możliwości korzystania z punktu usług opiekuńczych.
- Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowania decyzji.